برای همآهنگی و همراهی با تلاش نیروهای دمکرات، چپ و آینده نگر در خارج از کشور در پشتیبانی از مبارزات مردم ایران
سهشنبه ۱٣ بهمن ۱٣٨٨ – ۲ فوريه۲۰۱۰
ایرانیان آزاده، مترقی و آینده نگر،
سی سال است که رژیم جمهوری اسلامی، مرگبارتر از رژیم گذشته، ایران را به زندان و زندان را به قتل گاه آزادی خواهان و دگر اندیشان تبدیل کرده است. در جمهوری اسلامی، آزادی خواهان و دگر اندیشان محکوم به اذیت و آزار، دستگیری، شکنجه و اعدام هستند. رژیم جمهوری اسلامی، از دست زدن به هیچ جنایتی نسبت به مردم ایران و تجاوز به حقوق اولیه آن ها کوتاهی نمی کند.
تجربه سی سال حاکمیت رژیم جمهوری اسلامی بیانگر این واقعیت است که این نظام اصلاح پذیر نیست و مانع اصلی بر سر راه تحقق هرگونه تحول و دگرگونی عمیق و مترقی اجتماعی در ایران است. از این رو برای مردم ایران راهی جز این باقی نمانده است که با قبول بالاترین هزینه در جهت سرنگونی آن مبارزه کند.
روشن است که در داخل مرزهای ایران به علت خشونت بی حد و اندازه ی رژیم، خطر های زیادی بر سر راه آزادی خواهان و دگر اندیشان وجود دارد که نتوانند خواسته های خود را به روشنی بیان کنند، اما اپوزیسیون پیشرو در خارج از کشور این محدودیت ها را ندارد و موظف است که روشن و صریح خواسته های خود را مطرح کند.
ما بر این باوریم که تنها با نفی تمامی نظام جمهوری اسلامی و با مطرح کردن روشن خواسته های خود باید دراین حرکت اعتراضی شرکت کنیم و با توجه به این نکته در خارج از مرزهای ایران از خواست های جنبش های اعتراضی زنان، کارگران، دانشجویان، جوانان وهمچنین برای آزادی های فرهنگی، ملی، قومی، مذهبی و غیرمذهبی دیگر قشرهای مردم تلاش ومبارزه کنیم.
سهشنبه ۱٣ بهمن ۱٣٨٨ – ۲ فوريه۲۰۱۰
روز شنبه 30 ژانویه جمعی از ایرانیان ساکن استکهلم در اعتراض به اعدام برخی از فعالان جنبش سبز ایران و احکام اعدام دیگری که پیش رو است به صورت موضعی در برابر وزارت امور خارجه سوئد تجمع کردند. از سوی شرکت کنندگان در این تجمع که با حمل پلاکارد و در سکوت برگزار شد نامه ای به وزیر امور خارجه سوئد نوشته شد که در آن خواسته شد سوئد و اتحادیه اروپا با اعمال فشار برجمهوری اسلامی ایران و از جمله از طریق فراخواندن سفرای خود تلاش کنند تا احکام اعدام شرکت کنند گان در تظاهرات ایران لغو شود. این نامه در روز دوشنبه صبح تحویل مقامات وزارت امور خارجه سوئد داده شد. شرکت کنندگان در این تجمع همچنین اعلام کردند در تظاهرات بزرگ ایرانیان در روز پنج شنبه 11 فوریه مترادف با 22 بهمن در میدان مرکزی شهر استکهلم در ساعت 17 بعد از ظهر شرکت کرده و تلاش خواهند کرد تا مسئله لغو احکام اعدام را به یکی از محوری ترین خواسته های این تظاهرات بدل سازند. لازم به یاد آوری است که تظاهرات 22 بهمن در میدان مرکزی شهر استکهلم که به دعوت جمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران تدارک دیده شده است تا کنون از پشتیبانی بسیاری از گروه های ایرانی و سوئدی برخوردار شده است.