نویسنده: admin

  • رای

    ‫درود بر اقای اعظمی ‫ما امروزه به کسانی احتیاج داریم که پرسش طرح کنند و نه هر روز یک تحلیل و نظر بدهند ، ‫و تحلیشان چنان غیر واقعی باشد که ۲۴ ساعت بعد اعتبارش را از دست بدهد و همان افراد ‫ماهها در پی توجیه ان تحلیل بر ایند. ‫اقای اعظمی بدرستی پرسش میکند ;رفتن پای صندوق ها و دادن رای به سود جمهوری اسلامی است یا به زیان آن؟ ‫و پرسش اساسی تر این است که برای کسانی که میخواهند سیاست ورزی کنند در کشورهایی به مانند ایران ‫انتخابات و صندوق رای چه ارزشی دارد ، چه خاصیتی دارد ، چه معنایی دارد؟ ‫جا دارد که اقای اعظمی خود اغازگر باشد و بحث درباره پرسشهای مطرح شده در مقاله شان را بطور جدی پیش ببرند، چرا که یکسال ‫دیگر انتخابات مجلس است و فکر کنم دوباره همه چیز از نقطه صفر شروع میشود. رای بدهیم یا ندهیم ، مشروعیت میدهد ‫یا نمیدهدو….. و حرفهای تکراری و بی سر وته. ‫با تشکر از اقای اعظمی

  • رهایش یا حق تعیین سرنوشت- ۱۵

    salehi-manouchehr 01منوچهر صالحی

    … پس از آن که اقوام تک‌زبانی حوزه مراوده خود را گسترش دادند و با اقوام دیگری که دارای زبان‌های دیگری بودند، در مراوده قرار گرفتند و بنا بر ضرورت‌ها زندگی مشترک را برای خود سودمندتر یافتند، دیگر زبان یگانه عامل پیوند اقوام به‌هم نبود و بلکه عوامل اقتصادی و به‌ویژه برخورداری از امنیت سبب پیدایش دولت‌های چندزبانی در تاریخ گشت.

    (بیشتر…)

  • بیست و چهارمین کنفرانس بنیاد پژوهشهای زنان ایران

    زن، تن و اختیار
    بیست و شش تا بیست و هشت جولای ۲۰۱۳
    کلن – آلمان

    bonyad-pajouhesh ha-zanan-24 01

    برنامه

    http://iwsf2013.org/program.html

    ثبت نام

    http://iwsf2013.org/registration_fa.html

    محل اقامت

    http://iwsf2013.org/accommodation_fa.html

    صفحه فیسبوک کنفرانس

    https://www.facebook.com/pages/IWSF-Conference-2013/516987475003279

  • یادداشتی بر رمان “بچه‌های اعماق” نوشته مسعود نقره‌کار

    yalfani-mohsen 01محسن یلفانی

    «بچه‌های اعماق» در قسمت‌هائی از جنوب شهر تهرانِ پنجاه-شصت سال پیش می‌گذرد که با ناحیۀ آلونک‌ها و زاغه‌ها چند کوچه و خیابان فاصله‌ دارد و در نتیجه با آن ناحیه متفاوت است. ولی خشونت و بی‌رحمی زندگی چنان است که تنازع بقا ناچار به قانون اصلی‌ای که روابط آدم‌ها را تنظیم می‌کند، بر همگان حاکم می‌شود و ضرورت‌های خود را نیز تحمیل می‌کند.

    (بیشتر…)

  • مصر معترض و دام های مذهبیون در ایران

    jalal idjadi 02جلال ایجادی

    مرسی با رای نیمی از رای دهندگان روی کار آمد و تمام نیرویش در نقض قراردادهای رایج در مصر و کلک زدن به نیروهای سیاسی و ارتش بکار گرفته میشود. محور کار قدرت جدید در یکسال اخیر جهت اسلامیزه کردن دستگاه دولتی و قوانین کشوری بود.

    (بیشتر…)

  • شکست افراط گرایی، نتیجه انتخابات: این تازه آغاز کار است!

    darvishpour mehrdad 07گفتگوی نسرین الماسی از شهروند با دکتر مهرداد درویش پور

    راه پیمایی طولانی برای دستیابی به عدالت و دمکراسی و جدایی دین و دولت در ایران در راه است. گسترش جنبش مطالبه محوری اصلی ترین راه کار برای تعمیق دمکراسی در ایران است. با این هم تاکید می کنم چشم ها راباید شست طور دیگر باید دید!

    (بیشتر…)

  • پیامدهای انتخابات و چشم انداز تحولات سیاسی در آینده

    darvishpour-mehrdad 11گفتگوی فیروز رمضانزاده از تلویزیون اندیشه با مهرداد درویش پور

    (بیشتر…)

  • چرا ۱۴ میلیون نفر در انتخابات شرکت نکردند؟

    ijadi jalal 01جلال ایجادی

    … روشن است که ۱۴ میلیون ایرانی تجلی یک اراده بزرگ در مخالفت با حکومت اسلامی است. اینان در اکثریت خود دارای افکار سیاسی و پروژه دیگری برای جامعه هستند و مدل حکومت دینی موجود را رد میکنند. جامعه ایران نیازمند یک تغییر بزرگ است؛ تنها ۱۰ درصد جامعه حامی ولایت آقای خامنه ای است.

    (بیشتر…)

  • ما دوم شدیم!

    فرزانه راجی

    آرزوها و مطالباتمان را فراموش نكنیم حتی اگر مجبورمان كرده‌اند در لحظاتی بحرانی بغض فروخورده‌امان را درآغوش زندانبان‌هایمان فرو بنشانیم. یادمان باشد كه آن‌ها از ترسشان ما را زندان كرده‌اند، از ترس ما، از ترس آرزوها و مطالباتمان. آن‌ها بدجوری از ما می‌ترسند، اگر نمی‌ترسیدند ما را به زندان نمی‌انداختند. آن‌ها می‌دانند رای ندادن ما از سرقهر كردن نیست، می‌دانند كه این نیرو، این ۳۵-۲۷ درصد نیروی عظیم، هشیار و جسوری است.

    (بیشتر…)

  • رهایش یا حق تعیین سرنوشت- ۱۴

    salehi-manouchehr 01منوچهر صالحی

    پس از آن که استالین توانست رقیبان خود را یکی بعد از دیگری حذف و تمامی قدرت را در دستان خود متمرکز سازد، عملأ استقلال صوری ۱۵ جمهوری مستقل نیز نفی شد و از ۱۹۳۶ به‌بعد دولت اتحاد جماهیر شوروی دیگر خود را دولتی فدرال نمی‌نامید.

    (بیشتر…)